Ostatni gwóźdź do trumny SLD

Niedawno dowiedzieliśmy się, że SLD ma zamiar wystartować do wyborów samorządowych w Warszawie razem z PO i .N. Przecieram oczy ze zdumienia i jest mi po prostu smutno, ponieważ kiedyś darzyłem tę partię wielkim szacunkiem i sympatią.

  
Kiedyś miałem jeszcze nadzieję, że po spektakularnej wpadce z Magdaleną Ogórek i co za tym idzie - przegranych wyborach parlamentarnych, Sojusz się czegoś nauczy. Jak widać - myliłem się. Nie do pojęcia jest dla mnie, że partia, która twierdzi, że jest lewicowa, dołącza do liberalnej, skompromitowanej koalicji. Myślałem, że sprawę z Ogórek należy zmyć jak wstydliwą plamę z keczupu na koszulce, a nie kompromitować się dalej. Chociaż może nie powinienem się dziwić, skoro na Twitterze  Czarzasty określa się jako liberał...

Nawet gdyby nie patrzyć na to, należy puknąć się w czoło, gdyż nie sądzę, by wyborcom Nowoczesnej i Platformy podobała się socjaldemokracja, a lewicowemu elektoratowi sprzymierzanie się z liberałami. Jednym słowem: ta koalicja zaprzecza rozsądkowi. Jak już pisałem w jednym z poprzednich wpisów, poparcie to nie matematyka, gdzie dwa plus dwa zawsze równa się cztery. 

Ciężko mi to przechodzi przez gardło, ale widać, że SLD po prostu nie ma żadnego pomysłu na siebie. Nie widać ich nigdzie, nie widać by cokolwiek próbowali robić, by zaproponować alternatywę dla PiS i Żałosnej Opozycji. Widać dowództwo doszło do wniosku, że skoro jesteśmy bezideowi, nie mamy pomysłu, to po prostu podczepmy się do liberałów, a nuż coś się uda.

Niestety, ale jesteśmy świadkami agonii SLD, której architektami są Leszek Miller i Włodzimierz Czarzasty. Może to dobrze, może stare musi odejść, lecz należy przyznać, że taki styl - najpierw Ogórek, a teraz wewnętrzne spory prokurowane przez obecnego lidera i przymierze z liberałami - jest po prostu pożałowania godny. W końcu „nieważne jak się zaczyna, ważne jak kończy".

 Włodzimierzu i Sojuszu! Nie idźcie tą drogą!
____________
SLD idzie do wyborów samorządowych  razem z liberałami. Na razie w Warszawie

AKTUALIZACJA: Prawdopodobnie informacja o koalicji SLD z PO i.N jest nieprawdziwa.

Komentarze

Popularne posty